Dreamer

Jag har drömt mig genom dagen idag. Hjärnan har arbetat på högvarv hela dagen, dock med allt annat än det som den borde göra. All denna etik som har pumpats in i mig de senaste dagarna förföljer mig ständigt. Fosterdiagnostik, oetiskt eller etiskt? Biobanker? Abort? Bara ett sätt att förstöra den biologiska mångfalden? Jag har aldrig varit med om att argumentera i ett vakuum utan något rätt och fel. För första gången i mitt liv är jag inte säker på var jag står. Eller någonstans gör jag det, men jag känner att jag gärna vill gardera mig. Jag har en personlig åsikt som jag inte vill yttra med respekt för vissa närstående som har genomgått saker som inte jag skulle acceptera om de hände mig. Dessutom har jag inga vattentäta argument om någon skulle ifrågasätta mig. Jag kan inte riktigt välja sida utan vill vända och vrida på alla åsikter och möjliga scenarion för att tillslut komma fram till någon mellanväg. Hur fan skriver man en naturvetenskaplig rapport om det? Även om de bara frågar vad jag personligen tycker så är det svårt att framföra när det finns så många vettiga sidor av sanningen. Min pappa och jag har också haft lite diskussioner. Tänk om gentekniken utvecklas så mycket att man tillslut kan förebygga och framhäva vissa egenskaper hos människor innan de ens är födda? Tänk om vårt samhället förändras till det elitistiska, precis som enligt nazisternas ideologi? Vad händer med människorna när det inte längre finns något som heter annorlunda eller just någon biologisk mångfald? När allt handlar om att vara så perfekt som möjligt? Allt min drömmande resulterade nästan i att jag mördade spärren när den vägrade att släppa igenom mig på T-centralen. Efter åtaliga försök i olika spärrar kom jag på att det kanske hade varit bra om jag hade dragit mitt busskort redan första gången hahaha Nu ska jag drömma vidare; förhoppningsvis i sovande tillstånd. Natti!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Haha, du är så skön.

Läse boken Brave New World av Aldous Huxley, skrevs på 40-talet innan ens den tekniken började utvecklas men han ställde sig redan de frågorna. Tror den heter Du sköna nya värld på svenska... READ IT!

2008-09-03 @ 23:38:25
URL: http://ettvandrandetrauma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0