When I said I wanted to be your dog? Not at all

Det finns en sak som gör mig riktigt förbannad. Det är när folk behandlar en som om man inte hade någon egen vilja. Någon slog mig under bältet i fredags. Jag tänker inte säga vem det var eller vad den sa, men det den sa satte djupa spår. Igår hände det igen. Någon sa något som fick mig att känna mig som en marionettdocka. Som om jag gick med på vad som helst bara för att göra andra nöjda. Hur fan kan de tro det? I hela mitt liv har jag kämpat med något som jag inte tänker berätta här. Jag bär på något som ytterst få vet som. Därför vill jag bara säga: Varför kan ni inte bara hålla käften? Varför kan ni inte bara tänka er för innan ni säger någonting? Jag vet hur det känns när någon hugger en på ens ömma punkt. Jag vet hur det känns att försvara sig. Jag vet inte hur det känns att vara elak, men det ska jag ta reda på nu. Ingen ska någonsin få behandla mig utan respekt igen. Jag har en fet, jävla egen vilja och det har jag alltid haft. Jag har alltid, alltid, alltid gått min egen väg, men utan att slå  ner folk på vägen. Är det så svårt att förstå?


Kommentarer
Postat av: Louice

Det är bra bejb! Man ska inte bry sig om vad andra tycker och tänker om en, man ska verkligen göra som du säger att gå sin egen väg. Det har jag alltid gjort och det lönar sig verkligen!

2008-03-24 @ 23:17:45
URL: http://tj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0