Vårruset 2008-Here I come :)

God afton!
Det var ett tag sedan jag skrev något här vilket beror på att jag har varit i Norrland och skidat med pappa. Efter en helvetesvecka i skolan flög vi till Umeå för att sedan korsa Sverige med buss. Slutdestinationen var Hemavan. Väl där möttes vi av både snöstorm och strömavbrott; äntligen lite vinter! Det blev ett par fina dagar med mycket skidåkning. Eftersom det var så lite folk i backarna, kunde man ta ut svängarna hursomhelst. Resans höjdpunkt var när jag råkade få med mig pappa på lite ofrivillig offpiståkning och åkning i någon snowboardpark. Jag hade ingen aning om vart vi var påväg, så det var ju egentligen inte med mening. Pappa anklagade dock mig för att ha lurat honom att åka där, stackarn :P Några fina kort på pappsen i snödrivorna blev det också haha

Väl hemma, på torsdagen, åkte jag in till stan en sväng för att promenera med K. Det visade sig att jag hade gått miste om den vildaste festen på länge där det hände allt möjligt galet. Varför ska jag alltid åka bort vid fel tillfällen? Aja, får väl se till att vara hemma nästa gång. Hon hade i alla fall en hel del ångest. På festen blev även L och C väääldigt goda vänner och de gick även på bio igår. Efter att ja träffat J (igen!) igår, mötte jag upp L för att peppa upp henne lite. Hon var läskigt nervös. När hon kom hem till mig på kvällen var hon dock glittrande glad. Det verkar verkligen som om det kommer att bli någon mellan dem, kul kul. Jag undrar bara vad F ska säga om det när hon kommer hem från USA. Hemma hos mig igår var också T och K. Vi hade en liten myskväll med sällskapsspel och Let's dance :P

Idag skulle jag ha träffat M, favoriten just nu. Hennes öra hade dock svullnat upp, så det blev akuten för hennes del istället :S För min del blev det lite shopping med mamma i stan. Jag hittade en söt, a-linjeformad kavaj, ett bar ballerina skor och ett par pumps på rea. Jag hittade dock inte jeansen med hög midja som jag fortfarande är på jakt efter. Mamma och syster yster kom förresten hem från Dubai i veckan och hade med sig lite smått och gott till mig. Bland annat smink, ett par jeans, underkläder och en ny bikini. Ibland älskar jag min familj alltså :) Sedan blev det en sväng till Friskis och Svettis för ett hederligt medelpass. Mitt under passet fick jag en riktig snilleblixt. Jag har nämligen ätit alldeles för mycket godis på sista tiden och helt kommit av mig med träningen. Som alla vet så det lättaste sättet att motivera sig att ha ett mål. Under passet kom jag på att jag ska börja träna för att få en bra tid på Vår ruset senare i vår. Mamma har nämligen värvat mig till deras lag hehe När jag surfade lite på måfå för att hitta träningstips, hittade jag ett helt träningsprogram man kan följa. Imorgon tar jag därför första steget mot mitt mål. Jag ska ut i joggingspåret innan frukosten. Jag känner mig så glad och fri. Ni känner ju inte mig på det sättet, men jag kan säga att jag alltid har varit en träningsnarkoman. Jag har sprunigt en massa lopp, spelat basket, bordtennis, ridit, dansat, simmat, hållt på med konståkning och så vidare. Jag har med andra ord väldigt svårt att sitta still. De senaste veckorna har jag inte haft någon motivation över huvudtaget, men nu ska det bli ändring. Vår ruset, here I come :)

God natt!

Kommentarer
Postat av: Louice

Ulli! Jag visste inte att du hade en blogg, varför har du inte sagt nåt? :P
Gud, allt det där känns så länge sen.. :P

2008-03-18 @ 14:19:25
URL: http://tj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0