Livet leker

Livet leker. Det gör det om man bara vill, jag lovar. Jag insåg ett och annat igår när jag pratade med min älskade vän, trots att jag egentligen inte orkade prata med någon. Jag insåg att ensam inte alltid är stark. Jag insåg att man måste lära sig att låta människor komma en nära och öppna sig för dem. Bara då får man uppleva riktig vänskap. Jag insåg att jag måste lära mig att gå min egen väg och våga vara den jag är, även om det tar emot ibland. Jag har alltid skrattat i smyg åt alla tips om att man ska säga till sin spegelbild att man är vacker varje dag. Från och med nu ska jag börja göra det själv istället. Ibland behöver man en älskad vän som får en på rätt köl igen när man har kantrat. Vad skulle jag göra utan dig?

Dagen har annars varit kanon. Det var verkligen länge sedan jag var så här glad, och det märks i allt jag gör. Idag var det till och med kul att åka buss :) Skolan flöt som vanligt med endast två lektioner. Det blev en underbar sallad på nyöppnade café Brasco på det. Ibland är det bra skönt att ha matkort! Dagen till ära bestämde vi också att vi ska byta påskägg med varandra inom klassen. Vem var det som kom med den briljanta idén tror ni? Einstein själv såklart (alltså jag). Var bara tvungen :) Jag ska köpa godis till amanda för 50 spänn haha. Säg mig: vilket påskägg rymmer så mycket? Det återstår att se. Annars har jag varit i stallet och hoppat med en riktigt gamling. Nästan fyllda 20 år faktiskt. Tro det eller ej så hade han rikligt med eld i baken idag och flög över hindrerna. En annan var nära på att ramla av i kurvorna.

Tillsist gott folk! Jag har kommit på det bästa pluggtipset av dem alla! Koka en kopp te, tänd en massa levande ljus i ditt rum och sätt dig och plugga i sängen! Så mysigt! Nu ska jag gå och lägga mig för att orka med morgondagen. Då blir det nämligen både fransk film, konst på Nationalmuseum och fika med tjejorna.

God natt!

"Till vän ska man komma bjuden i medgång och objuden i motgång"

Kommentarer
Postat av: karin

så så sant. lite kul det där med spegelbilden. "I", som du säkert fattar vem det är, säger massa positiva saker till sin spegelbild varje morgon och du vet hur hon är :)Och det där pluggtipset, den kör jag alltid :D

2008-03-18 @ 00:03:48
URL: http://tantkanin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0