Glad påsk med dåligt samvete

Det har gått hela två dagar sen sist och mycket har hänt. Igår träffade jag Jens och vi fikade på Tully's. Eftersom han förberedde sig för krogen, hade han ett helt tetrapak med vin i väskan. Ni kan ju gissa vad som hände med det. Vi söp oss själva under bordet bokstavligt talat och jag var tvungen att kissa på allmän plats (förvånande? Inte det minsta). Sedan såg jag att T. hade ringt mig. Jag blev väl en aning konfunderad över vad han var ute efter och hade egentligen ingen lust att prata med honom efter det som hände i lördags. Jag ringe i alla fall upp honom och skällde lite på honom. Sån skön känsla! Girlpower liksom!

Idag jag hunnit med både det ena och det andra. Jag fick bl.a. tillbaka min hemtenta i historia med ett väldigt glädjande resultat :) Eftersom vi numera har egen träningsplanering på idrotten, gick vi och simmade på lunchen. Jag tror att vi simmade runt 40 längder och när jag tänker efter så är det ju faktiskt 2 km. Därför tycker jag att jag är värd att äta lite påskgodis idag hehe Idag var jag också på arbetsintervju hos Gröna Lund. Jag har nämligen sökt jobb där. Det gick ändå helt okej, men ni får lova att hålla tummarna; för ni vill väl se mig snurra chokladhjul åt fyllon i sommar? Tänkte väl det!

Nu sitter jag här och känner mig ganska rutten. I min familj är det typ lag på att följa med på alla släktträffar, födelsedagskalas, högtider etc och gör man inte det så får dem en att få dåligt samvete. Idag fyller min kusin 15 år och jag kommer inte att vara där. Jag tycker om min släkt men hur roligt är det liksom med släktkalas när man snart är 18 år? Man börjar liksom prioritera andra saker istället och det är väl bara sunt? Hursomhelst så sitter jag här och har jättedåligt samvete. Och det blir ju inte bättre av att jag inte vet hur det blir med den tänkta festen ikväll. Kan man skylla på att jag kom hem från skolan/intervjun samtidigt som mamma och dem skulle åka utan att ha ätit något sedan klockan 11? Jag hoppas det i alla fall.

GLAD PÅSK!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0