Almost famous

Fick reda på att K har fixat en inspelningsstudio till oss! Jag är så jävla glad men samtidigt så jävla nervös! Fatta att JAG ska stå och sjunga och spela in låtar som JAG har skrivit i en studio?! För bra för att vara sant! Annars har jag varit i skolan idag. Slutade klockan fem och drog mig efter det in till stan och köpte en blommig blus på H&M. Ska ha den imorgon tror jag. Idag hade vi också en diskussion och annat om klädindustrin. Jag ser mig själv som ganska medveten om barnarbete och sådant eftersom jag har jobbat mycket med Rädda Barnen, men det är ändå skrämmande att man inte reflekterar över det man köper. Man är liksom inte villig att betala 20 % extra för ekologiskt odlade råvaror. Man tänker inte på hur många mellanhänder just den där blusen har passerat och hur många varv runt jorden den faktiskt har färdats innan den kom hit. Heller inte under vilka förhållanden den har tillverkats. Värt att reflektera över i fortsättningen.

PÖÖÖÖÖÖSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0