Stilikoner

Av en händelse surfade jag in på lite olika bloggar jag inte hade besökt förut. På en bild hade en tjej på sig en jättesnygg tröja. Hon skrev att den var specialdesignad och såldes på LINDEX och då tänkte jag att den inte borde vara alltför dyr. Sedan kom jag att tänka på att tröjan säkert inte finns kvar längre eftersom många av hennes besökare säkert har tänkt samma sak som jag och gått och köpt den. Det gör mig så trött. Det finns så många som snor modebloggarnas outfits och sedan låtsas att de har en känsla för stil. Så fort deras stilikoner lägger upp dagens outfit, ränner de ner till butikerna och snappar upp den för att bära dagen efter. För mig är mode och stil något personligt, inte något man kopierar av andra. Att vara moderiktig är att våga vara unik och samtidigt blanda trender och färger till en personlig stil. Modebloggerskornas syfte är såklart att inspirera och dela med sig av tankar kring mode, precis som jag just blev inspirerad, men jag förstår inte folk som inte kan tänka själva. Jag skulle aldrig trivas i kläder någon annan sagt åt mig att bära. Dina kläder speglar den du är, värt att reflektera över.

Puss <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0