Fader Fouras

Det hände en riktigt skum grej när jag åkte saltsjöbanan hem från jobbet idag. Jag var en av de första på tåget, så jag satte mig ensam i en fyra. Mittemot mig satte sig en kille i min ålder, och bredvid oss två gamla gubbar, ivrigt pratandes. Den ena gubben började prata om att språk egentligen bara är ljud och att samma ord säkert kan betyda olika saker på olika språk. Gubbarna var väldigt högljudda och ivriga, så jag och killen kan ju knappast hålla oss för skratt. Det slutade med att vi också hoppade in i diskussionen. Det visade sig sedan att den ene gubben är en turkisk författare och den andre ingen mindre än Fader Fouras från Fångarna på fortet. Det var minst sagt något värt att nämna. Jag älskar verkligen när människor är öppna och börjar prata med en trots att man för dem är en främling. Annars har jag haft ett till mördarpass på jobbet idag, nio timmar. Jag stod i kexet med lite olika människor och vi nådde inte mindre än 177 erbjudanen :) MS var på Grönan igår också, men av någon anledning så hade de missat Vinsthjulet där jag stod, tack för det :)Imorrn är jag ledig och då ska jag och F planera resan lite mer. Jag har köpt min Way out west-biljett nu, Gothenburg here we come :) Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0