Första dagen på praktiken

Min väckarklocka ringde kl halv sex imorse för att jag skulle hinna i tid till min första dag på praktiken. T. var snäll och följde med mig till min avdelning då hon själv har gått på dagiset vi praktiserar på. Till en början kände jag mig mest missanpassad men så snart barnen började leka med en gick tiden fort. Det var kul att se att de faktiskt tog för givet att jag var en ny fröken på en gång. Vi hade fruktstund, sångstund och arbetstimme innan det blev dags för lunch. När barnen skulle sova middag, efter lunch, hade T och jag äntligen tid att umgås lite. Vi spelade lite kort haha Sedan var det dags att gå ut, och då kunde vi också vara tillsammans :P Jag kom på den dumma idén att leka "prästens lilla kråka" med en tjej i knäet vilket resulterade i att jag fick sitta där i minst 20 minuter med alla olika barn. När jag slutade, kl 3, gick jag hem till T för att sedam hoppa på bussen till stallet ett par timmar senare. Det gick väl sisådär men jag skyller på att jag är dödstrött. Ont i halsen har jag också. Även om det gick bra idag, så är jag fortfarande nervös inför morgondagen :S Lova att hålla tummarna! Nu ska jag duscha och sedan gå och lägga mig. Kramar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0