Flow

Tant-Ullis blev partypepp igår. Tant-Ullis blev så partypepp att hon nästan spydde, mindre bra. Efter att ha spenderat dagen i provrum med K och kvällen till bra musik i fjortismeckat Kungsträdgården, fick vi nog och åkte ut till festen som tydligen var i Stora Mossen. Min väns något överförfriskade syster kom och hämtade oss, sedan blev det åka av. Med dans natten lång med tjejorna, pianospel till falsksjungande byggare och alldeles för många cigg, kunde kvällen ha slutat på topp, men eftersom värden envisades med att det inte gick någon nattbuss, sjönk allas humör minst sagt några grader. Jag ringde iaf älsk som var snäll nog att reda upp det hela. Har jag världens bästa kille eller vad? Klockan halv fyra var Å och jag tvungna att ringa på dörren hemma hos mig för att bli insläppta av min envisa pappa som hade vägrat att gömma en nyckel utanför dörren. Vi kom i vilket fall som helst in i huset. De restrerande timmarna av natten tillbringade vi med te, mackor, choklad och en massa minnen. Jag tror att vi satt och pratade i fyra timmar innan vi tillslut gick och lade oss. Då var klockan närmare sju. Man inser inte hur mycket man har saknat någon förrän man träffar den. Det har gått alldeles för lång tid mellan våra get togethers, skärpning!

Vid femtiden idag drog Å med mig till Monki-rean som jag inte trodde existerade längre. Ack så fel jag hade. Åtminstonde halva butiken i Skrapan var fylld med rea-plagg och tror ni att en viss person kunde motstå det? Självklart inte. Det blev en silverfärgad kjol i sånt där tyg man gör glansiga cykelbyxor av, en svart blus, en grå baddräktsklänning med urringning i ryggen, ett randigt, långt linne, en blå klänning med Startrek-axlar, en vit baströja samt ett fodral från Ginatricot. Ska man shoppa så ska man shoppa med besked. Det som är så trist är ju att kläder är det sista jag behöver. Jag fick i alla fall allt för sammanlagt 330 kronor!

Imorgon flyttar min kära syster till Göteborg. Vi har haft middag här ikväll med presentutdelning. Jag fick finfina schampo och balsam av henne från TIGI och hon fick YSLs touche éclat av mig. Jag kommer att sakna henne. På förmiddagen kommer älskot sedan blir det tjejmiddag med klassisarna för hela slanten. Jag har flow.

Night!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0