Att bry sig är en världslig sak

I en stor del av mitt liv har jag brytt mig mer om andra än om mig själv. Jag har ställt upp för så många människor och brytt mig om dem utan att få något tillbaka. Jag har tagit åtaliga promenader, spenderat timmar i telefon och blivit väckt mitt i natten bara för att höra på någon annans problem. Ibland har jag begått misstag, precis som alla andra, men då har alla dessa människor givit mig oförtjänt mycket skit för det, sånna misstag som de begår varje dag. Jag är inte sån längre. Jag bryr mig numera bara om dem som JAG tycker om, inte om dem som tycker om mig. Det är sant som de säger att jag har förändrats. Jag har blivit mer självsäker. Jag har blivit äldre till skillnad från vissa andra. Just nu väller tröttheten fram, tröttheten på alla upprörda känslor. Jag begick inget misstag, jag gjorde ett val. Jag valde bort någon för att gynna någon annan. Det val jag gjorde kanske sårade någon, men det stärkte mig. Jag har rättigheten att välja för min egen skull. Det är mitt liv, min kropp och mitt samvete. Jag valde att inte svika mig själv den här gången.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

I see where this is coming from.

Ledsen, jag är trött och har levt ett annat liv avsides. Har framfört en förklaring.

Anyway, vi lär väl ses någon gång. Trots att du inte tycker om mig. Have fun ;)

2008-08-16 @ 09:19:39
URL: http://ettvandrandetrauma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0