Den hemliga älskaren

Jag gick  bakom en tjej på vägen till skolan idag. Jag vet vem hon är eftersom vi har lektioner tillsammans, men jag har aldrig uppmärksammat hur smal hon har blivit på så kort tid. Hennes lår är lika smala som mina vader. Jag ställde mig själv frågan om jag skulle vilja se ut så om jag fick välja; svaret blev nej. När jag gick där bakom henne, och såg hur hennes ben rörde sig så skört, ville jag nästan springa fram och lyfta upp henne och bära henne för alltid. För varje steg hon tog, blev jag mer och mer övertygad om att hennes ben skulle gå av och att hon skulle falla pladask framför mina fötter. Gott folk. Jag tror att hon har en hemlig älskare som ingen vet om. Jag tror att han är väldigt svartsjuk av sig också. Jag tror att han har kontroll över vad hon äter så att hon ska hålla sig slank och snygg. Jag tror att det är bäst för henne att lämna honom innan han tar död på henne. Till alla er som funderar på att banta, eller redan gör det, vill jag bara skriva ner symptomen för Anorexia nervosa:

  • Amenorré dvs. menstruationsbortfall
  • Kraftigt nedsatt immunförsvar
  • Försvagade vitala organ
  • Lanugobehåring över hela kroppen, ofta även ansiktet
  • Tung andning
  • Frusenhet
  • Skakningar
  • Yrsel
  • Svimningsattacker
  • Försvårad/långsam sårläkning
  • Benskörhet
  • Långsamma, försiktiga kroppsrörelser
  • Hjärtrytmsrubbningar
  • Lätt att få blåmärken
  • Kronisk diarré/förstoppning
  • Låg puls
  • Torra slemhinnor
  • Irritation/emotionell instabilitet
  • Missfärgade fingrar
  • Torr, fjällig hud
  • Tunn och skör hud
  • Grumlig urin till följd av försvagning av njurarna
  • Klinisk depression
  • Låg kroppstemperatur
  • Sömnstörningar (svårigheter att somna/överdrivet sömnbehov)
  • Trötthet
  • Tröghet
  • Eksem
  • Vitamin-, mineral-, och järnbrist
  • Fysisk och psykisk svaghet
  • Dim- och/eller dubbelsyn
  • Muskelförtvining
  • Illaluktande andedräkt
  • Vattenansamling i mag-tarmkanalen
  • Tätt insjuknande i sjukdomar såsom förkylning
  • Allmän sjukdomskänsla
  • Total oförmåga att tolka/ens känna hunger, mättnad och törst
  • Ständig hunger och törst
  • Sköra tänder
  • Sköra naglar
  • Kalla händer och fötter
  • Torrt, fnasigt, livlöst hår
  • Bortfall av hår.


  • Tycker ni fortfarande att det är värt det? I så fall är nu dummare än vad jag trodde.


    Kommentarer
    Postat av: karin

    uaaaäh

    2008-04-10 @ 08:08:28
    URL: http://tantkanin.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0